O Encantador de Estudantes (The Student Whisperer)


Não é só no Brasil que as pessoas se queixam da mudança de atitude dos alunos e professores nas salas de aula. Antigamente o professor era uma figura que se impunha, era respeitado e principalmente apoiado pelos pais quando seus filhos sofriam alguma punição por falta de estudo ou concentração nas aulas.

 (It’s not only in Brasil that people complain about the changing of behaviour from students and teachers in the classroom. In the old times the teacher was someone to be respected and admired and he/she was supported by the parents at home when their sons received some punishment for lack of study or bad behaviour at school.)

Os tempos mudaram e hoje em dia os professores lutam para atrair a atenção dos alunos, sem muito sucesso. A aula vira bagunça, o professor se irrita e grita com os alunos e, o que é mais importante, a lição a ser aprendida, é minimamente absorvida nesse caos que se transformou as salas de aula.

 (Times are changed and nowadays teachers fight to get the attention of the students, with little success. The class is a chaos, the teacher gets irritated and shout with the students and, the lesson to be learned, the most important thing in a school, is not absorbed in this pandemonium that are now the classrooms.)

Estudando essa situação, o professor e psicoterapeuta holandês Peter Teitler, autor do livro “Aula em Ordem”,  se inspirou nos ensinamentos de Cesar Millan, o “Encantador de Cães”, e aplicou a mesma teoria de líder do grupo que Cesar usa para amestrar cães com problemas de comportamento. O professor não compara criançãs com cães mas afirma que o professor na frente da sala de aula tem que agir da mesma forma que Cesar em frente a uma matilha de cães, ou seja, manter-se calmo e assertivo para atingir os objetivos desejados e manter a ordem nas aulas.

(Studying this situation, the Dutch professor and psychoterapist Peter Teitler, author of the book “Claas in Order”, was inspired by the teachings of Cesar Millan, the “Dog Whisperer”, and applied the same theory of pack leader that Cesar uses to rehabilitate dogs with behaviour issues. The professor is not comparing children with dogs but he affirms that in front of the classroom the teacher has to act at the same way as Cesar does in front of a pack of dogs. He has to be calm and assertive to reach the desired objectives and keep the order during the class.)

A idéia é tão boa e aplicável que aqui na Holanda alguns professores estão tendo aulas com adestradores de cães para absorver melhor o que é ser um líder do grupo!!!  

 (The idea is so good and aplicable that here in The Netherlands some teachers are receiving lessons with dog trainers to absorb better what is to be a pack leader!!)

About daquiprai

I'm a writer in development (and I always be). Daqui Praí is a mix of thoughts and facts from my point of view to the world.
This entry was posted in curiosidades. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s